Siirry Digitodayn täysversioon
Taloussanomat mobiili

Googlen Android-kauppa sai uusia rahastuskeinoja

Kuva: Ruutukaappaus

25.05.2012 17:09 Google on päivittänyt Google Play -sovelluskauppansa uudella ominaisuudella, jonka avulla Android-puhelinten käyttäjät voivat tehdä sovellusten sisäisiä tilauksia.

Päivitys on jatkoa vuosi sitten esitellylle ominaisuudelle, joka mahdollisti sovellusten sisäiset ostokset. Silloin sovelluskauppa tunnettiin nimellä Android Market.

– Lanseerauksesta lähtien sovellusten sisäinen laskutus on erittäin onnistuneesti auttanut kehittäjiä kaupallistamaan sovelluksensa, Google Playn tuotepäällikkö Ibrahim Elbouchikhi kirjoittaa yhtiön kehittäjäblogissa.

Hakukonejätin mukaan Google Play -kaupan 24 tuottavimmasta sovelluksesta 23 käyttää ominaisuutta, joka mahdollistaa sovellusten sisäisen laskutuksen. Sisäisestä laskutuksesta muodostunut liikevaihto ylittää liikevaihdon, joka syntyy perinteisestä sovellusten ostamisesta.

Uuden ominaisuuden avulla kehittäjät voivat myydä sovelluksissaan kuukausi- tai vuositilauksia. Parhaiten se sopinee musiikki- ja videosisältöihin sekä lehtiyhtiöille ja pelikehittäjille.

Tilaukset uusiutuvat automaattisesti, ja Google lähettää tilaajille sähköpostia jokaisesta uudesta tilauksesta. Käyttäjä voi perua tilauksensa sovelluksessa.

Digitoday

Teksti on lisensoitu Creative Commons Nimeä-Ei muutoksia-Epäkaupallinen-lisenssillä.

Lähetä kaverille
Jaa Facebookissa
Jaa Twitterissä

Keskustelua uutisesta

Lue kommentteja ja osallistu (17)

Lisää aiheesta
Android Market saa väistyä Google Playn tieltä
Applen sovelluskauppa kylpee rahassa
Facebook ratsastaa Applen ja Googlen kaupoilla
Tutkijat ohittivat Googlen portsarin
Facebookin App Center aloitti 600 sovelluksella

Uusimmat uutiset

Lisää uutisia

Taloussanomat

^ Etusivulle

Uutislista | Luetuimmat uutiset

Bisnes | Data | Mielipide | Mobiili | Tiede ja Teknologia | Tietoturva | Työ ja Ura | Viihde | Vimpaimet | Yhteiskunta

Verotiedot
Kommentoimasi uutiset
Tilaa uutiskirjeitä
Tilaa RSS-uutissyöte kännykkääsi
Lähetä palautetta


Taloussanomat

Siirry Digitodayn täysversioon