Siirry Digitodayn täysversioon
Taloussanomat mobiili

Lentoyhtiön asiakaspalvelua: Jonotutti puhelinpalvelussa yli 15 tuntia

Kuva: Ian Waldie/Bloomberg News

03.08.2012 14:08 Australialaisen Qantas-lentoyhtiön asiakas väittää joutuneensa jonottamaan pääsyä yhtiön puhelinpalveluun yön yli. Lentoyhtiö kiistää väitteet.

Usein eri yritysten puhelinpalveluihin soittaessaan kuulee tutut sanat: "Kaikki asiakaspalvelijamme ovat juuri nyt varattuja, palvelemme teitä mahdollisimman pian."

Australialaisen Qantas-lentoyhtiön asiakas Andrew Kahn ei turhautunut eikä lopettanut puheluaan saman tien. Hän päätti yrittää mitata, mitä "mahdollisimman pian" oikeasti tarkoittaa.

Kahn kertoo WAtoday-uutissivustolle soittaneensa Qantasin asiakaspalveluun kello 19.22 eräänä keskiviikkoiltana vahvistaakseen matkasuunnitelmansa Melbournesta New Yorkiin.

Kun kello oli 11.02 seuraavana aamuna, hän löi viimein luurin kiinni. Puhelun aloittamisesta oli kulunut 15 tuntia ja 40 minuuttia, eikä Kahn ollut päässyt puhumaan kenellekään. Hänellä on ruutukaappauksia matkapuhelimensa näytöstä todistamassa maratonpuhelun kestoa.

Kahn oli tässä vaiheessa jonottanut pääsyä yhtiön asiakaspalvelun puheille pidempään kuin Tyynenmeren ylitys Pohjois-Amerikkaan olisi kestänyt. Kahn kertoo, ettei aio enää vastaisuudessa matkustaa Qantasilla.

Lentoyhtiö puolestaan on kiistänyt jonotuttaneensa ketään asiakasta yli 15 tuntia.

– Itse asiassa keskimääräinen jonotusaika asiakaspalveluumme oli tapauksen aikaan alle minuutti, ja pisin jonotusaika oli 17 minuuttia, Qantasin tiedottaja kertoi The Agelle.

Yhtiö kertoo, että Kahnin lentolippujen varaamiseen oli kuitenkin liittynyt ongelmia systeemivirheestä johtuen. Qantas sanoi myös pahoittelevansa mahdollisesti aiheutunutta haittaa ja tutkivansa tapausta.

Digitoday

Teksti on lisensoitu Creative Commons Nimeä-Ei muutoksia-Epäkaupallinen-lisenssillä.

Lähetä kaverille
Jaa Facebookissa
Jaa Twitterissä

Keskustelua uutisesta

Lue kommentteja ja osallistu (11)

Lisää aiheesta
Norwegianin kaikkiin lentokoneisiin tulee wlan-yhteys
Finnair pohtii: Ipadit koneisiin
Takaisku Blackberrylle: Lentoyhtiö vaihtaa iPhoneen
Lentäjät vaihtavat paperiohjeet iPadiin
Nyt tiedät milloin lentolippu kannattaa ostaa
Tietokonevika lamautti lentoyhtiön, tiedotus Facebookin varassa

Uusimmat uutiset

Lisää uutisia

Taloussanomat

^ Etusivulle

Uutislista | Luetuimmat uutiset

Bisnes | Data | Mielipide | Mobiili | Tiede ja Teknologia | Tietoturva | Työ ja Ura | Viihde | Vimpaimet | Yhteiskunta

Verotiedot
Kommentoimasi uutiset
Tilaa uutiskirjeitä
Tilaa RSS-uutissyöte kännykkääsi
Lähetä palautetta


Taloussanomat

Siirry Digitodayn täysversioon