Siirry Digitodayn täysversioon
Taloussanomat mobiili

Facebookin kilpailija iskee uusin asein

Kuva: Ruutukaappaus

17.08.2012 16:58 Facebookin kilpailijaksi perustettu Diaspora suunnittelee uutta palvelua. Diaspora perustettiin Facebookin korvaajaksi yhteisöpalvelua ravistelleiden yksityisyys- ja tekijänoikeuskohujen vuoksi.

Diaspora mainostaa uutta palveluaan näyttävästi osoitteessa joindiaspora.com. Palvelu ohjaa mainokseen, jossa tarjotaan mahdollisuutta saada kutsu uuden palvelun käyttäjäksi. Diasporaan kirjautumisnappi löytyy pienenä yläkulmasta.

Diasporan perustajat vakuuttavat, että uusi palvelu ei korvaa Diasporaa. Pikemminkin sen on tarkoitus täydentää Diasporaa, perustajat kirjoittavat blogissaan.

Diasporalaiset myös torjuvat kaikki epäilyt siitä, että Makr.io olisi minkäänlainen merkki siitä, että Diasporan kehittämisestä oltaisiin luopumassa.

The Vergen mukaan on vaikeaa nähdä, kuinka Makr.io ja Diaspora täydentäisivät toisiaan. Makr.io on lähempänä sosiaalista online-kuvaeditointiohjelmaa kuin perinteistä sosiaalista mediaa. Diaspora puolestaan muistuttaa markkinoilla olevista tuotteista Google+-palvelua.

Digitoday

Teksti on lisensoitu Creative Commons Nimeä-Ei muutoksia-Epäkaupallinen-lisenssillä.

Lähetä kaverille
Jaa Facebookissa
Jaa Twitterissä

Keskustelua uutisesta

Lue kommentteja ja osallistu (11)

Lisää aiheesta
Näistä asioista Facebook vaikenee
Mainosten vihaajien mikroblogi sai rahoituksen
Facebook-sijoittajalta meni usko – myi miljoonapotin
Facebookin kompurointi vei Googlen osakkeen ennätykseen

Uusimmat uutiset

Lisää uutisia

Taloussanomat

^ Etusivulle

Uutislista | Luetuimmat uutiset

Bisnes | Data | Mielipide | Mobiili | Tiede ja Teknologia | Tietoturva | Työ ja Ura | Viihde | Vimpaimet | Yhteiskunta

Verotiedot
Kommentoimasi uutiset
Tilaa uutiskirjeitä
Tilaa RSS-uutissyöte kännykkääsi
Lähetä palautetta


Taloussanomat

Siirry Digitodayn täysversioon