Bisnes

Lentoyhtiön asiakaspalvelua: Jonotutti puhelinpalvelussa yli 15 tuntia

Kuva: Ian Waldie/Bloomberg News

Australialaisen Qantas-lentoyhtiön asiakas väittää joutuneensa jonottamaan pääsyä yhtiön puhelinpalveluun yön yli. Lentoyhtiö kiistää väitteet.

Digitoday

Usein eri yritysten puhelinpalveluihin soittaessaan kuulee tutut sanat: "Kaikki asiakaspalvelijamme ovat juuri nyt varattuja, palvelemme teitä mahdollisimman pian."

Australialaisen Qantas-lentoyhtiön asiakas Andrew Kahn ei turhautunut eikä lopettanut puheluaan saman tien. Hän päätti yrittää mitata, mitä "mahdollisimman pian" oikeasti tarkoittaa.

Kahn kertoo WAtoday-uutissivustolle soittaneensa Qantasin asiakaspalveluun kello 19.22 eräänä keskiviikkoiltana vahvistaakseen matkasuunnitelmansa Melbournesta New Yorkiin.

Kun kello oli 11.02 seuraavana aamuna, hän löi viimein luurin kiinni. Puhelun aloittamisesta oli kulunut 15 tuntia ja 40 minuuttia, eikä Kahn ollut päässyt puhumaan kenellekään. Hänellä on ruutukaappauksia matkapuhelimensa näytöstä todistamassa maratonpuhelun kestoa.

Kahn oli tässä vaiheessa jonottanut pääsyä yhtiön asiakaspalvelun puheille pidempään kuin Tyynenmeren ylitys Pohjois-Amerikkaan olisi kestänyt. Kahn kertoo, ettei aio enää vastaisuudessa matkustaa Qantasilla.

Lentoyhtiö puolestaan on kiistänyt jonotuttaneensa ketään asiakasta yli 15 tuntia.

– Itse asiassa keskimääräinen jonotusaika asiakaspalveluumme oli tapauksen aikaan alle minuutti, ja pisin jonotusaika oli 17 minuuttia, Qantasin tiedottaja kertoi The Agelle.

Yhtiö kertoo, että Kahnin lentolippujen varaamiseen oli kuitenkin liittynyt ongelmia systeemivirheestä johtuen. Qantas sanoi myös pahoittelevansa mahdollisesti aiheutunutta haittaa ja tutkivansa tapausta.

Lue kommentit (11)

Se oli jouluna 2004 kun jonottelin Soneralle. Oli langaton handsfree korvalla joten pystyi tekemään töitä samaan aikaan, olisin vain kysynyt yhden pikkuasian laskutukseeni liittyen.Siellä soi Madonnan...
Lentoyhtiö puolestaan on kiistänyt jonotuttaneensa ketään asiakasta yli 15 tuntia.Just, hyvin uskottavaa. Tämän täytyy olla totta, kun sen on oikein ison yhtiön tiedotusosasto kertonut.Seuraavaksi var...
no, jokainen matematiikkaa osaava tietää, että keskimääräinen jonotusaika voi olla hyvinkin alhainen, mutta joukkoon mahtuu silti joitain hyvinkin pitkiä jonotuksia.
kaksi faktaa pitkistä jonoajoista - en kiistä etteikö niitäkin olisi, mutta jokaista narisijaa ei silti kannata uskoa:1) kun tarkistetaan puhelutiedoista jonkun reklamoijan tosiasiallista jonoaikaa, k...
minä odottelin 4 tuntia sairaalassa, viiden minuutin toimenpidettä. Ei kipsin löysääminen niin hankalaa voi olla
Tämä on kyllä mielenkiintoista, missä vaiheessa "asiakas on kuningas" on muuttunut muotoon"asiakas on välttämtön paha jolta pitää saada rahat pois mutta sitä ei pidä palvella enää laisinkaan, ja ihan...
Lue lisää ja osallistu keskusteluun
  1. 1.

    Osramin lampuissa hillitön tietoturvamoka: Vaarantaa kodin muutkin laitteet

  2. 2.

    Windows 10 -päivitys muuttuu maksulliseksi tällä viikolla: Viime hetkellä on jo liian myöhäistä asentaa

  3. 3.

    Teslan Autopilot ajoi ylinopeutta: Näin raju oli kuolemaan johtanut kolari

  4. 4.

    Microsoft: Windows 10 tekee tietoturvaohjelmat turhiksi

  5. 5.

    Mercedes Benzin Tesla-haastajalle tyly tuomio: "Tämä on oikeasti vaarallinen tuote"

  6. 6.

    Tietoturvan peruspilari horjuu: "Lukuisat ihmiset alttiina hyökkäykselle"

  7. 7.

    Salasanasuojassa aukko: "Käyttävätkö ihmiset todella tätä?"

  8. 8.

    Oletko kuullut tästä puhelimesta? Toimitukset kasvoivat toisella neljänneksellä 137 %

  9. 9.

    Facebookissa liikkuu hämäriä aurinkolaseja: Toimi näin

  10. 10.

    IPhone-myynti rajussa alamäessä – "Hyviä asioita tapahtuu, kun ihmiset eivät odota mitään"

Näytä lisää
  1. 1.

    Oletko kuullut tästä puhelimesta? Toimitukset kasvoivat toisella neljänneksellä 137 %

  2. 2.

    Hyvästi, Philae: Komeettalaskeutujan elinlanka katkaistiin

  3. 3.

    Facebookin tulos loikkasi mainoksilla

  4. 4.

    Osramin lampuissa hillitön tietoturvamoka: Vaarantaa kodin muutkin laitteet

  5. 5.

    Mercedes Benzin Tesla-haastajalle tyly tuomio: "Tämä on oikeasti vaarallinen tuote"

  6. 6.

    Tekikö kersa väärän ostoksen? Facebook palauttaa rahat – USA:ssa

  7. 7.

    Microsoft: Windows 10 tekee tietoturvaohjelmat turhiksi

  8. 8.

    Salasanasuojassa aukko: "Käyttävätkö ihmiset todella tätä?"

  9. 9.

    Lohtua synkkyyteen: IPhone rikkoi uskomattoman rajan

  10. 10.

    Uusi "palvelu" ei lupaa hyvää: Räjähtävätkö kiristysohjelmat käsiin?

Näytä lisää
Siirry täysversioon